En bästa kompis- eller flera bra kompisar?

En Bästa kompis - eller många bra kompisar?

Jag läste för ett tag sedan - Att; 90% av alla som en gång kallade sig bästa vänner är inte det längre....

Jag tror det ligger mycket i det. Jag har en kompis som jag haft sedan jag var liten men inte kallat riktigt bästa vän utan en otroligt bra vän men inte bästa... Och vi har aldrig bråkat eller liknande,, det kan gå flera månader innan vi ses och det är som att vi träffats varje dag när vi ses igen.

Att ha många bra kompisar istället för en bäst kompis känns lite "lättare" om jag ska säga så... Då har man fler att vara med, och om man skulle bli ovän eller liknande så finns det flera bra vänner runt om en.

Att ha en bästa kompis kan känns skönt och man vet att man förhoppningsvis kan prata med den personen om allt, men vad händer om ni går skilda vägar? Jo då kanske man bara står där utan någon vän alls, eller några som man bara är kompis med... Då kan det vara skönt att ha dom alla bra kompisarna.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0