Akrioll

Tänkte berätta lite för er om en utav hästarna jag har först så tar vi den andra någon annan dag!

Akrioll - val född 07 ca 170 efter Akribori.
Acke som vi kallar han är en väldigt snäll och trevlig häst. En häst som vi själva fött upp. Hans mor Cympait som vi har har gått upp till 135 - 140 hoppning och dressyr har jag inte så bra koll på men hon är en allround häst med kapacitet i allt. Akribori kan ni läsa om här http://www.blup.se/sv-se/horses/132265-akribori.

Acke som han då kallas är en valack som har mycket kapacitet men är lite sen i sin utveckling, han behöver stärkas och det är just det vi håller på att arbeta på nu i hoppningen med mycket studs och serier. Jag har sätt lite olika mål med Acke men mest för skoj skulle för att se hur långt vi kan gå.. Sen är det ju bara en extra grej om vi skulle klara våra mål😉

Acke har även en hel bror som vi födde upp, Akribat, vi sålde honom till Holland för några år sedan då han var en väldigt speciell häst... Acke och hans bror är 2 helt olika hästar, den ena är så himla snäll och lätt att ha och göra med (den vi har nu) medans det andra inte var så trevlig alla gånger att handskas med. Men båda har en enorm kapacitet och vilja och är så fruktansvärt snygga!!

Acke har jag inte tävlat så länge då han bara är 6 år och vi skyndar inte på med honom utan tar den tid han behöver.. Vi har ju startat 90 och 1 m unghästklass med blandade resultat, men när allt är på plats i dom klasserna så ska vi börja klättra uppåt.

Acke är en stor häst att rida, det är väldigt mycket häst att rida han är lång, och hög så det gäller verkligen att rida ordentlig och man får verkligen arbeta när man rider honom, han är inte alltid självgående utan mycket häst att driva på framåt, fast det har blivit mycket bättre... Tror med åldern kommer han få mycket fart i sig😄

En häst jag tror på mycket i framtiden med mycket träning och slit innan så tror jag detta kommer bli en häst att gå långt med.

Världens finaste Akrioll uppfödd och ägd va mig! STOLT hästägare❤



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0