Unghäst

Att rida unghästar är inte alltid det lättaste även om vissa tror att ah men det kan ju inte vara så jätte svårt, men det är det.

Vi har själva fött upp våran Acke som är 5 år nu och shit vilken lång väg vi har gått hittills och då är vi ändå inte klara på länga vägar, har en lång väg kvar att gå.

När man rider unghästar gäller det för det första att inte bli arg dom kan ju ingenting. Man måste ta det i lagom fart.
Unghästar kommer in i en sådan period när dom blir stöniga och inte vill, men då är det bara att ställa av eller göra något annat med dom.

Det är väldigt kul med unghästar även om det också kan vara slitsamt och mycket träningar hit och dit. Men tänk att ha utbildat sin egna häst ända sedan den var bebis, och allt slit man lagt ner och arbete och målen man sätt upp tänk att få nå dom målen med din egna häst som är formad efter just dig.

Om ni vill ha utmaningar och en häst att jobba på då tycker jag absolut ni ska köpa en unghäst. Jag ska nå mina mål med Acke och det har jag en lång väg kvar för att göra men KÄMPA!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0